اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود
اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود

سالیانه بیش از 800 هزار گردشگر



سالانه؛
بیش از 800 هزار گردشگر به اخلمد سفر می‌کنند

خبرگزاری فارس: دهیار روستای گردشگری اخلمد چناران گفت: سالانه بیش از 800 هزار نفر گردشگر خارجی و ایرانی از منطقه تاریخی و ییلاقی آبشار اخلمد چناران دیدن می‌کنند.




علی جباری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در چناران اظهار داشت: از این تعداد 20 هزار نفر از گردشگران و میهمانان خارجی عرب حوزه خلیج فارس هستند که از این منطقه بازدید می‌کنند. 
وی افزود: اخلمد با توجه به اقامتگاه پیشین رهبری بود و دیرینه تاریخی و انقلابی این روستا به عنوان منطقه نمونه کشوری انتخاب شده است. 
دهیار روستای گردشگری اخلمد چناران ادامه داد: مقام معظم رهبری به مدت 6 ماه در دوران انقلاب در اخلمد اقامت داشته و مردم این روستا به همین منظور خوی انقلابی و ولایی خود را حفظ کرده‌اند. 
جباری با اشاره به مشکلات این روستا تصریح کرد: از مشکلات عمده این روستا گاز است و همچنین با توجه به اجرای طرح هادی تردد وسایل نقلیه با مشکل روبه‌رو شده است. 
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح هادی منازل اکثر روستاییان در حاشیه جاده منتهی به میدانگاه تخریب می‌شود. 
دهیار روستای گردشگری اخلمد چناران اضافه کرد: مسیر رودخانه به آبشار سنگ‌فرش و دیوار ساحلی کشیده شده که این دیوار تا نیمه راه انجام شده که به علت اتمام بودجه روند کار متوقف شده است. 
دهیار روستای گردشگری اخلمد در پایان یادآور شد: بیشتر شغل مردم اخلمد دامپروی و باغداری به صورت سنتی است و از محصولات منطقه سیب، گردو، آلبالو و گیلاس می‌توان نام برد. 

منبع:فارس نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد