اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود
اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود

آغاز عملیات اجرایی منطقه گردشگری و اقامتی اخلمد

با حضور مسئولان کشوری صورت می‌گیرد؛

آغاز عملیات اجرایی منطقه گردشگری و اقامتی اخلمد

خبرگزاری فارس: کلنگ نخستین منطقه ویژه گردشگری اخلمد، نهم مهر ماه سال جاری با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در این منطقه زده می‌شود.


رحمان قلی‌زاده، مدیر طرح منطقه ویژه گردشگری اخلمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این منطقه با هدف رفع احساس نیاز موجود در رابطه با این منطقه بزرگ گردشگری و تفریحی و با رویکرد ارتقای وضعیت موجود در این منطقه ویژه راه‌اندازی می‌شود.

قلی‌زاده با بیان اینکه منطقه بسیار زیبای اخلمد از لحاظ ارائه خدمات گردشگری تاکنون ضعیف بوده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سایت بزرگ گردشگری بسیاری از نارسایی‌های گذشته اخلمد برطرف شده و سالانه شمار بیشتری از گردشگران و مسافران به این محل سفر می‌کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که منطقه اخلمد نیازمند توجهات بیشتر مسئولان است، توضیح داد: تفکر راه‌اندازی چنین منطقه‌ای با این برد بالای گردشگری به همین خاطر بوده است.

مدیر طرح منطقه ویژه گردشگری اخلمد نارسایی‌ها در منطقه اخلمد را مشهود دانست و بیان داشت: این در حالی است که اخلمد پس از مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز نزدیک‌ترین مکان گردشگری به پایتخت معنوی ایران به شمار می‌آید.

وی به مشخصات فنی این منطقه گردشگری در اخلمد اشاره  کرد و افزود: در همین راستا برای فاز نخست این پروژه زمینی به مساحت 45  هکتار با خرید اراضی در نظر گرفته شده است. 

قلی زاده تأکید کرد: برآورد ریالی این پروژه ملی و عظیم نیز رقمی افزون بر 940 میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: در همین راستا تاکنون هزینه‌های مورد نیاز برای خرید زمین، تأمین بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز طرح و نیز عملیات آماده‌سازی سایت این پروژه توسط سهامداران شرکت تأمین اعتبار شده است.

مدیر طرح منطقه ویژه گردشگری اخلمد با بیان اینکه این طرح در سه فاز مجزا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مبالغ برآورد شده بابت فاز اول طرح است.

وی یادآور شد: تاکنون از تسهیلات دولتی برای این کار استفاده نشده و امید می‌رود برای اجرای این طرح عظیم در آینده تسهیلاتی از سوی دولت اختصاص یابد.

قلی‌زاده شرکت صد آبشار اخلمد را شرکت سرمایه‌گذار و بهره‌بردار از طرح منطقه ویژه گردشگری اخلمد برشمرد و اعلام کرد: برنامه‌های مختلفی برای این سایت تدارک دیده شده است.

وی مکان سایت را مابین ابتدای جاده آسیایی تا روستای دهنه اخلمد افزود: به دلیل تراکم جمعیتی در دره رود اخلمد این مکان حدود هفت کیلومتر با این محل فاصله دارد.

مدیر طرح منطقه ویژه گردشگری اخلمد تأکید کرد: در همین راستا پس از کلنگ‌زنی این طرح به سرعت کار ساخت و سازهای لازم در این منطقه آغاز می‌شود.

وی به ظرفیت‌های موجود در منطقه اخلمد اشاره کرد و گفت: اخلمد با واقع شدن در مسیر جاده مشهد ـ قوچان و داشتن فاصله‌ای 65 کیلومتری با مشهد ظرفیت‌های عظیم و فوق‌العاده‌ای را برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد.

قلی‌زاده با بیان اینکه اخلمد با آبشارهایی با دیواره‌های عمودی و بلند کوه‌های آن، هوای پاکیزه و ییلاقی، و انواع میوه‌های گیلاس و سیب درختی آن مشهور است، خاطرنشان کرد: این منطقه سالانه میزبان بیش از یک میلیون و 200  هزار گردشگر و یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و گردشگری برای این تعداد مسافر است.

همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت صد آبشار اخلمد نیز در این رابطه افزود: این سایت گردشگری کمک بزرگی به جذب گردشگران داخلی و خارجی می‌کند.

پورمرادی اعلام کرد: در این مکان امکانات اقامتی اعم از متل، ویلا، سرویس، آلاچیق، تفریحی چون تله کابین و خدماتی مثل رستوران دیده شده است.

وی با اشاره به این مطلب که در سال‌های قبل از انقلاب اخلمد یکی از تبعیدگاه‌های مقام معظم رهبری بوده است اظهار داشت: در همین راستا یادمان این حضور پربرکت در این منطقه ساخته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت صد آبشار اخلمد گفت: همچنین باز پیرایی گلزار شهدای اخلمد و راه‌اندازی نمادهای مختلف فرهنگی از دیگر برنامه‌ها برای سایت طرح منطقه «تفریحی، گردشگری و اقامتی اخلمد» است.

 

منبع     

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ب.ظ http://mra1368.blogfa.com

من اصالتا" شیرازی ام اما تابستان گذشته برای اولین بار رفتم اخلمد و انقد بهم خوش گذشت و از طبیعت بکر و دیدنیش لذت بردم که رفتن دوبارش برام آرزو شده!

امیدواریم که بتونیم میزبان خوبی برای شما مسافران دور و نزدیک باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد